Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

..dEwa dEWi KaYangAn..

Friday, October 26, 2012

salam aidiladha 2012

assalammualaikum..

aku mensyukuri setiap detik yang kita lewati bersama
sebuah ruang yang kamu ciptakan di dada
semesta kecil tempat kita membingkai kenang dan harapan
tak terhitung lagi bilangan tawa dan air mata
yang merinai bergantian disana
disemesta yang kita bangun dari patahan angan dan doa2

aku tahu
kebersamaan kita adalah tabu bagi sebahagian orang
namun dengan tegas kau selalu berkata
'we are master of our life, not them! so, back off!'
kamu..
ya kamu..!
pemilik kalimat yang tertanam jauh
diam2 selalu menjadi istana
bagi tunas rinduku yang tumbuh
sejak awal kisah
maybe that's why, I'm fall in love with you
ku sebut kau : pemberian yang berharga

kamu..
ya kamu..!
nama yang kerap ku langitkan
dalam percakapan singkatku dengan Tuhan
doa yang tak letih ku panjatkan
aku tahu dan mengerti,
hanya doa dan pencipta kita yang mengerti
awal dan akhir kita
ya,
sebab aku tahu tidak ada kekuatan padaku
yang dapat memaksamu agar tetap denganku

I need you..
aku memerlukanmu seperti bumi yang memerlukan
matahari untuk menumbuhkan bunga2
entah bagaimana ini bermula
tapi memilikimu adalah rahsia kecil
yang kerap aku harapkan

stand by me
aku ingin kau tahu
tak ada jarak antara kita
sedang waktu yang Tuhan beri
hanyalah ilusi sampai menyatukan kita
dalam keabadiannya..

'salam aidiladha'

aku berharap yang terbaik untuk kamu
aku tak pandai menulis puisi
bukan tidak tahu
tapi..
aku ingin ungkapkan ucapan ini
sederhana sahaja
aku bersyukur atas setiap detik dalam umurku
saat aku mula mengenalimu
dari dulu sehingga kini
terima kasih kerana selalu ada
jadilah apa sahaja yang kamu mahu
wujudkan mimpi kamu

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

fatimahdin :
' selamat menenun silaturrahim
saling berbagi
saling merendahkan hati
dan mengucap syukur kepada Ilahi :)
salam aidiladha 2012..
selamat menikmati hari yang penuh kebahagian.
bumi tiba2 begitu damai..
berhias wajah2 yang bermekaran senyuman..
hati yang bersih dan fikiran yang jernih'

chop! : mungkin benar rindu bukankah tak mengenal usia,
me-liuk2 di dada, menghantar sepi yang tak terurai makna,
mengekalkan hari ku dalam kebisuannya..
seperti hari ini, rindu tumbuh lagi bagaikan huruf2 yang
berbaris menjadikan perasaanku bermetafora ^-^

salam sayang,
fatimahdin5734

No comments:

Post a Comment