Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

..dEwa dEWi KaYangAn..

Monday, January 24, 2011

> kamera ajib!

assalammualaikum..
entry kali ni tak ada pic..tak sempat nak ambil + cilok + kopak dari mana2..
seperti biasa,pagi yang dimulakan dengan senyuman yang paling manis walaupun aku tahu hari ini aku akan didenda..pagi2 dah nak kena denda..8 orang warga malaya ni akan didenda kerana telah melanggar arahan..sememangnya,yang jadi kepalanya,adalah aku,pasal 2 la dari aku duduk dekat hostel lagi aku diberikan pangkat 'kakak adventure'!sekarang ni pun aku masih adventure..aku tak nak cerita pasal denda ni tapi aku nak cerita pasal kamera ajib!

* * * * *
ajib merupakan seorang budak lelaki yang aku kenal dekat sini..berpewatakan agak lembut (tapi bukan bapok atau pondan) cuma dia ni jenis anak mak,pasal 2 la lembut saja..dalam banyak2 8 orang ni,ajib suka sangat bawa kamera..entah apa yang dipetiknya,aku pun tak tahu..yang pastinya dia lain dari yang lain..masa mula2 kenal ajib,dia ni pendiam bukan apa,dia malu sama aku tapi sekarang banyak mulut betul!entah macam mana hari ni,angin apa yang telah menghembus,aku telah memegang dan membelek2 kameranya itu lalu aku menggerudi kameranya itu untuk melihat segala gambar2 yang ada..mula2 tengok,aku tersenyum2 dan tersengih2..lama2,muka aku berkerut2..nak tahu,banyaknya gambar aku dalam 2..aku tak tahu apa perasaan aku,nak marah ada,tapi,aku nak marahkan tuk apa?yang pastinya,dia snap gambar aku secara senyap..sedap punya gerudi,empunya kamera datang..aku cuak dan muka dia pun cuak!tapi,aku coverkan kecuakkan muak aku 2 dengan buat muka paling serius..ajib yang memulakan bicara..gagaplah juga..

ajib : alun, i can explain this..

aku hanya angkat kening..sememangnya,itulah 'trademark' aku especially bila aku rasa tercabar.

ajib : i'm sorry alun..i didn't mean it!sorry tak minta permission alun..
alun : napa tak minta permission dulu?ni pakat snap saja..
ajib : susah nak dapat pic alun..alun selalu mengelak..ajib snap la..alun janganlah marah..ajib tahu,alun tak suka bergambar dan laun tak suka ada sapa2 ambil gambar alun tapi ajib janji,ajib akan simpan pic2 alun elok2..ajib janji!lagipun,pic2 ni pengubat rindu kitaorang dekat sini bila alun tak ada nanti dekt sini..

aku tersenyum..bukan senang nak tengok mamat ni cuak..2la,letak lagi merata2 kamera..kan dah kantoi aku dapat tahu ko snap gambar aku..

alun : eh,tak apa..janji,simpan gambar2 alun elok2..ni,alun nak tanya pasal gambar forensik 2..

kecuakkan di wajah ajib kendur..mayb dia tak sangka yang aku tak marah..ala,small matter!

ajib : napa?blur pasal 2?
alun : sikit saja cuma apa kaitan dengan arkeologi,phycologi dan seksologi?
ajib : no,lebih kepada anatomy..
alun : anatomy?tapi dalam pic ni..
ajib : sorry potong cakap lun tapi jangan campur adukkan semuanya..memang related tapi sedikit kerana kita lebih menggunakan bahan2 kimia..pakai formula half-equation..muka blur..so,ajib nak ajak alun 'battle' dengan ajib pasal topik  ni..apa lagi,'lab' la..

oh no..ajib dah pakai perkataan 'battle'..sekarang ni,dekat sini 'demam' dengan penggunaan perkataan 'battle' dan akhirnya misteri forensik itu aku fahami..terima kasih ajib tapi lebih kepada ucapan terima kasih kamera ajib!

masa dalam lab,ajib tetap gabra..aku steady saja..

ajib : ajib harap alun tak marah ajib dan ajib harap alun faham..
alun : tak ada apa2..relax bro!
ajib : masa mula2 datang sini,ajib takut nak tegur alun dan masa kenal alun,ajib 'target' alun manusia yang akan buli ajib tapi alun yang selalu 'backing' ajib..thanx lun..
alun : hey,relax..kitakan kawan..napa cakap alun akan buli ajib?
ajib : alun kasar,ganas dan adventure!ajib ni lembut..ajib takut alun buli ajib suruh buat2 apa2 ke..masa sekolah dulu,ajib selalu kena buli..

kah kah kah (aku tergelak2)..hello,aku bukan kaki buli tapi aku suka menyakat..dari zaman skul lagi tapi kena cari yang satu dan sama kepala sama akulah..

alun : diorang buli apa?meh sini alun tengok cap jari sesiapa yang still ada kat badan ajib..meh sini alun dendakan manusia2 tu..ilmu forensik digunakan!
ajib : alun,ajib serius..thanx..yang paling bermakna kes hari 2..thanx alun 'baking' ajib..dulu,masa sekolah ajib tak pernh di'baking' oleh sesiapa..alun manusia first yang tolong ajib..
alun : sudahlah,perkara dah lepas..thanx ajarkan alun cuma alun kena highlightkan pada half-equation!
ajib : alun balik malaya,jangan lupa ajib..mesti ajib rindu alun..petikan gitar dan biola alun..galak ketawa alun,usikan alun dan yang paling penting,laun suka kira bintang pada waktu malam..gonna miss you alun!jangan sedih dan nangis..ni dugaan alun..'battle' for it..for your life!

aku hanya tersenyum dan kaki ini terus melangkah meninggalkan ajib tuk mengemas peralatan..
assalammualaikum..


No comments:

Post a Comment