Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

..dEwa dEWi KaYangAn..

Wednesday, March 23, 2011

> realiti kehidupan sendiri

hidup,
ibarat lilin..
bila dinyalakan,
maka akan bercahaya..
bila dipadamkan apinya,
maka..
akan gelaplah seluruh alam..
hidup,
bukan mudah untuk ditafsirkan..
apa yang dirancang kadang kala belum tentu jadi kenyataan!
namun,
selagi ada harapan,
selagi itulah usaha harus diteruskan,
agar mimpi mampu direalisasikan..
dan aku,
demi hidup aku,
aku berjalan sendirian ditemani bayang-bayang sendiri..
bukannya ingin bersendiri tetapi aku inginkan ruang dalam hidupku..
aku bersendirian bagi mengimbau memori lalu,
kenangan mengajar aku agar aku lebih matang..
namun,
tika aku mengorakkan langkah kaki ini,
aku berhenti di satu perhentian,
renungku sejenak episod-episod kehidupan yang lepas
yang telah jauh aku tinggalkan..
apakah bahagia bakal menghampiri dan menemani aku disini?
kerana,
aku tak ingin bersendirian lagi..

tweet : rindu dekat kawan-kawan masa sekolah dulu..zaman kenakalan!



1 comment: