Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

..dEwa dEWi KaYangAn..

Friday, November 26, 2010

> terlewatkah aku?

teringat saat pertamaku memandangmu,
hatiku terpaku,
lidah terkelu,
terdiam,
terpana,
terbata..
semua dalam keraguan..
terlintas di fikiranku,
milik siapakah dia?
mungkin sudah takdir kita,
peluang bertemu di sini,
tanpa kita sedari,
takdir yang telah menentukannya..
namun..
hatiku masih tidak bisa,
aku terkenangkan sejarah silam,
sejarah silam yang masih bersisa dalam sanubari ini..
kita berteman,
bergurau senda,
berkongsi segala suka dan duka,
dapat ku rasa apa yang kau rasa,
cuma..
adakah ini hanya khayalan ku,
atau..
adakah aku bertepuk sebelah tangan??
namun..
aku diam menyimpan kata,
biarlah..
hanya aku yang rasakannya..
suatu hari,
hati meronta,
untuk berterus terang dengan dirimu,
mengakui rasa di hati,
ku ingin kau mengerti..
tempat biasa ku menunggumu,
hati berdebar,
tidak keruan rasanya saat itu,
alangkah hancur luluh hatiku,
melihat kau berteman baru..
kau mengenalkan dirinya padaku,
penuh berpura ku tersenyum,
memang mungkin silapku sendiri,
terlalu lewat mengakui hakikat...
fatimahdin_5734

No comments:

Post a Comment