Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

..dEwa dEWi KaYangAn..

Wednesday, August 18, 2010

~6 dan 7 ramadhan~

assalammualaikum..
tiada apa yang ingin dikongsikan cuma tengah boring ni..
al-kisahnya pun bermula..

6 ramadhan...
tiada apa yang dapat diungkapkan pada 6 ramadhan..semuanya berjalan dengan lancar dan tanpa aku sedari...kehidupan aku masih seperti dahulukala..pabila pergi ke tarawih,aku agak terkejut kerana para jemaah wanita sedikit..terasa lain bangat di sanubari..tiada siapa2 yang mengusha,memandang,tersenyum padaku..aku rasa lain bangat sih..tak terluah dengan kata2..cuma..tarawih kali ini..aku suka sangat kepada imam yang meng'conduct' tarawih ni...ekspress babe dia baca..laju aje..xda rasa nantok..he5..bila dy wat ekspress macam ni..aku terngat life di hostel dlu..
diberi nama,HANIEM..hm..dy kalo dapat jadi imam memang laju glr..ha5..papehal,antara dia dan pak imam ni,aku rasa laju lagi haniem bawa..kuing3..apa2 hal,aku xnampak la budak kecil 2..mungkin,pandangan mata dia yang dulu 2,merupakan pandangan yang terakhir buatku..pandangan mata yang terakhir,susah untuk aku ungkapakan..mungkin ada maksud tersurat dan tersirat..aku hampa..aku ngatkan budak kecil itu ada..tapi xpa la..muka dan wajahnya akan tetap aku ingati..

7 ramadhan..
pejam celik pejam celik dah seminggu berpuasa..xsangka la..chaiyok2 timah din..ha5..hari ini,waktu di new delhi menunjukkan pukul 4pm(di malaysia,6pm n di brisbane,8pm).aku keluar untuk menenangkan minda..well,warga2 di brisbane sudah berbuka puasa memandangkan waktu maghrib di sana adalah pada pukul 5 lebih..melihat aksi dan ragam manusia2 di sini..ha5..terhibur juga..melihat cara pemakaian mereka,kasut,cara jalan dan lain2..macam2 ada..he5..terhibur melihat mereka ni..nth macam mana,hujan pun turun..renyai2..seumpama memahami hatiku yang sedang gerimis ni..hu5..tak terluah..jadi,dengan pantasnya,aku mengeluarakan payung...payung ku berwana kombinasa biru dan kuning manakala batang pemegang payung tersebut berwarna perang...jadi,aku pun melangkah bersama payung tersebut..
ntah macam mana,sampai di satu tempat,angin bertiup kencang..aku ni dah la kurus cekeding turut terdorong mengikut aLUNan angin tersebut...nak tau,payung yang aku pegang terlepas!!aku basah kuyup..aku hanya membiarkan diriku ini dibasahi air hujan..ramai yang melihat aksi aku ini..bayangkan,di tengah2 org ramai aku jadi begitu..aku xtau kenapa denganku pada saat itu..mungkin aku terlalu sedih tetapi aku tak tahu pada siapa harus aku luahkan..papehal,aku xpergi tarawih..hujan la!!gpun,aku demam..effect kena hujan tadi la..well,antibody aku bukannya kuat sangat kena hujan..
KENA AJE HUJAN TERUS DEMAM..BILA DEMAM,XSUKA MAKAN UBAT!!UBAT TAK SEDAP..
aku tidur awal...

tweet : dah tau xleh kena hujan,yang g mandi hujan 2 sapa suruh??lain kali jangan mandi hujan dan kalo demam,jangan lupa makan ubat walaupun ubat 2 xsedap...

No comments:

Post a Comment