Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

..dEwa dEWi KaYangAn..

Thursday, September 4, 2014

jeritan batinku : cemburu

assalammualaikum..

aku cemburu melihat mereka
bermesra dengan ayahanda dan bonda mereka
bergurau senda ber-sama2 adik beradik mereka yang lain
dan aku,
berseorangan di sini yang digelar sebagai anak dagang!

nyanyi :
'aku tak tahu,
apa yang ku rasakan
dalam hatiku'

luahan kecemburuan dari seorang budak yang bernama fatimahdin..
cemburu melihat mereka yang diluar sana yang masih lagi tinggal serumah dengan ayahanda dan bonda mereka.. secara dasarnya, bukannya fatimahdin tak nak survive bersendirian dan berjauhan dengan keluarga fatimahdin namun demikian, fatimahdin sudah agak lama berjauhan bersama keluarga fatimahdin.. kerinduan sentiasa memuncak dalam diri ini.. memang pada zaman moden ini segala skype, whatapp, viber dan sebagainya yang sentiasa ada di hujung jari ini namun, ia tidak memberikan kepuasan yang berganda dalam diri ini.. dan aku, hanya melihat kemesraan itu!
walaupun di sini fatimahdin mempunyai rakan2 yang mampu menceriakan diri ini, namun demikian, ianya berbeza.. gelak tawa kita bersama mereka adalah begitu berbeza jika dibandingkan bila diri ini bersama keluarga!ya, aku akui, memang ada dalam kalangan rakan2 yang memujuk ku namun demikian, rasa yang dirasai ini amatlah berbeza..
dan, aku cemburu melihat mereka!
aku, merindui keluarga ku :)

No comments:

Post a Comment