Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

..dEwa dEWi KaYangAn..

Friday, February 17, 2012

mereka umpama RAJA, aku insan HINA

assalammualaikum..

hari itu..
aku di BAWAH..
masih ter-kotak katik men-cari ARAH..
tiada BIMBING-AN dari mu..
hanya kata2 SINIS menemani-ku..
dan aku terus ber-usaha sendiri
mem-buktikan bahawa kata2-mu itu SALAH..
mahu mem-buktikan yang aku BENAR..
benar dengan apa yang aku laku-kan..
bila aku men-dapat kejayaan KECIL..
kau hanya pandang SEPI..
hanya SEBELAH mata..
kau sangkal semua-nya..
kau buruk-kan apa yang aku laku-kan..
bukan bangga, tapi me-mandang HINA..

mula timbul pelbagai per-soalan di benak-ku..
keji sangat-kah aku?
teruk benar-kah apa yang aku laku-kan?
salah?
atau kau yang tidak tahu
apa yang benar dan apa yang TIDAK?
atau engkau menidakkan apa yang benar?
atau kau tidak mahu MALU 
dengan kata2 kau sendiri?

tak apa, aku faham..
tapi kenapa..?
kenapa kau AGUNG2-kan mereka
yang tiada apa2..
mereka yang kau tahu
TIDAK pernah ber-jaya..
mereka yang hanya menumpang
pada kejayaan orang lain sahaja..
mereka yang banyak meng-harap
dari orang lain..
mereka yang tidak ber-usaha
untuk ber-jaya..
kenapa itu yang kau agung2-kan?

bukan mahu MENYINDIR..
tapi itu HAKIKAT..

dan kini..
aku di sini..
di tempat yang tinggi..
kau MALU untuk me-mandang aku..
malu lagi untuk mem-banggakan mereka ITU..
mereka yang ber-jaya hanya di BIBIR engkau..
walhal, TIDAK se-hebat mana..
engkau BER-HENTI ber-kata tentang aku..
hanya ter-diam mem-BISU..

ITU yang aku MAHU..
aku mahu engkau terus mem-bisu!
aku mahu engkau malu
dengan kata2 engkau sendiri!
aku mahu engkau pandang tinggi kepada aku!
aku mahu engkau tahu KE-SAKITAN aku!
sakit menahan segala umpat keji!
sakit menadah telinga men-dengar
segala ke-tidak puas-an hati engkau!
sakit melihat mereka di-tatang
bagai anak raja..
sakit melihat mereka di-agungkan..
SAKIT..
SEMUA-NYA MENYAKITKAN HATI INI..
aku mahu kau sedar..
aku juga mampu BER-JAYA..
aku juga mampu hidup
tanpa PER-TOLONGAN engkau..
mampu meneruskan hidup 
tanpa bimbing-an engkau..
MAMPU HIDUP TANPA ENGKAU..
biar engkau bisu seribu bahasa..
kerana kini aku menuju kejayaan..
dan engkau masih tiada apa2..
biar engkau bisu SELAMA-NYA 
kerana kini aku yang akan BER-KATA2..
bukan meng-ejek
tapi hanya MENYEDARKAN kau yang ALPA!



No comments:

Post a Comment