Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

..dEwa dEWi KaYangAn..

Saturday, May 2, 2015

love yourself

assalammualaikum.

kau, aku rasa kau kena belajar menyayangi diri kau dahulu. mesti kau bengan kata yang aku tak faham kau, tak rasa apa yang kau rasa. aku tahu, benda ini klise gila memang line wajib dalam movie chick flick yang memang buat kau rasa nak roll eyes lagi2 bila yang cakap itu heroin yang pakai dress colour pink tapi please, please, please, love yourself before anyone else.

kenapa, kau tanya? kenapa, ikut suka hati akulah nak sayang dia samapi separuh mati , kau kata?
okey, let's see, kau bagi masa, usaha, tenaga , even duit untuk dia tapi aku nak tanya kau, worth it ke semua ini? in the end, kau ada dapat balasan apa2 tak? ada dia cakap terima kasih? oh, kau kata balasan tak penting yang penting, dia happy. aku rasa nak muntah dengan statement kau itu, tapi aku diamkan sahaja. tapi kejap, dia happy, kau pula bagaimana? kau, kau rasa kau happy tak? kau tak rasa penat ke, yang kau sahaja yang memberi? cuba kau duduk, fikirkan dalam2. kau, kau sanggup je terjun laut kalau dia jatuh, you jump i jump, tapi kau fikir balik dia, dia nak ke terjun untuk kau? oh my god, titanic-kah ini?

kau pernah dengar lagu Grenade-kan?
Bruno Mars kata,
' i'd catch a grenade for you,
throw my hand on a blade for you,
i'd jump in front of a train for you,
you know i;d do anything for you.'

kau tak rasa ke diri kau yang sebegitu? kau selalu dengarkan lagu ini, kau tahukan the whole story of this song? girl dalam lagu ini , even lepas dapat everything pun masih nak, nak, nak lagi. dan Bruno pun bagi , bagi, bagi. dan, pengakhiran lagu ini bukannya happy ending , Bruno tahu yang dia
'wouldn't do the same.'

sebenarnya, kau pun tahukan? yang benda ini one sided, kau sahaja yang memberi and at lats, you are left with nothing but dust and heartache sebab dia sudah ambil semua.

tanya diri kau balik, berbaloikah kau buat semua benda ini? dia lagi suka dekat kau ke lepas kau buat semua itu? ke dia lagi gunakan kau untuk minta itu dan minta ini? is all that worth it? kau happy ke sebegini? kau happy ke macam ini, dalam masa five years lagi kau nak ke yang sahaja yang still member? lagi teruk jikalau sebenarnya kalian tak ada attachment pun, macam kalian ini ta officially together pun. apa yang kau cuba nak buat ini? kalau aku boleh, aku memang nak tarik bahu kau nak goncang kuat2 bagi kau sedar.

look into the mirror, please jaga reflection yang dekat cermin itu. asyik jaga hati orang sahaja, hati sendiri bagaimana? asyik bagi macam2 dekat orang sahaja, diri sendiri bagaimana pula? kesian pada diri kau tu, jaga sikit dia. kalau orang lain boleh touching , kalau kau tak bagi apa yang mereka mahu, kau ingat diri kau sendiri tak sedih?

macam inilah, aku bagi solution. apa kata, kau manjakan diri kau pula, pergi buat facial ke , kalau duit sudah bagi pada dia semua buat sendiri kat rumah pun boleh tempek timun dan tomato kat muka, buat manicure, pergi shopping untuk diri kau pula, anything, absolutely, anything that will make you happy. and lepas itu, aku harap ,kau akan  lebih sayang diri kau dan kau akan sedar that , no he's  worth all the troubles because he didn;t give you any in return and masa itu, aku harap kau akan jumpa the one yang akan jaga kau more than anything in this world.

because, aku nak kau tahu yang you're worth it. lantaklah kau tergelak sebab aku curi tagline mana2 produk tapi, seriously, you are worth too much to put up with this shit. so please, please, please. aku merayu, love yourself!

chop! : love yourself enough to never lower your standards for anyone.

No comments:

Post a Comment