Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers

..dEwa dEWi KaYangAn..

Wednesday, April 20, 2011

saya bukan orangnya

saya bukan orangnya,
saya bukan segala yang awak mahukan,
saya bukan segala yang awak perlu,
sebab,
saya cuma seorang manusia biasa..
saya bukan seorang pendengar yang setia,
saya mudah berpaling,
saya cuma mampu berkata yang jujur,
apa yang keluar dari mulut saya datangnya dari hati saya yang suci dan ikhlas,
yang mungkin hanya menimbulkan amarah awak..
saya bukan pengajar yang taat,
saya kurang ilmunya,
saya cuma mampu belajar dan belajar bersama awak,
tapi,pengalaman yang mengajar saya dan memberikan pengajaran..
saya bukan sahabat mithali,
yang mampu setia di belakang awak,
saya cuma mampu memahami awak,
tanpa awak sedar..
saya bukan gadis yang sempurna,
yang menjaga tingkah laku dan tutur katanya,
saya cuma mampu menjadi diri saya,
saya bukan seorang hamba yang terbilang,
yang taat pada tuhannya,
saya hamba yang penuh dengan kekhilafan,
saya bukan segala yang dijangkakan,
kerana saya memang begini,
saya cuma seorang manusia biasa,
yang tiada keistimewaanya,
yang tiada daya tarikannya,
dan manusia itu adalah saya yang bernama,
fatimahdin...

No comments:

Post a Comment